Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с охладителната система

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с охладителната система

    Здравейте, колеги!
    Колата е 159 2.4 мотор.
    Нещо странно се случва, при запален двигател казанчето почти остава без течност, но колата не загрява, винаги е на 90 градуса.
    Като изгася колата и отворя капачката течноста се връща отново в казанчето, но ако не я отворя, казанчето си стои празно. Ходих в няколко сервиза и ми казаха, че твърдоста на маркучите била нормална, в единия ми смениха тармостата, защото преди това както си карах и за секунда стрелката на температурата ми заби 135 градуса и после пак падна на 90. В понеделник ще я вкарвам в друг сервиз за преглед за течове, защото на няколко дни доливам по 100г. и ми казаха,че може да имам въздух в системата и ще я обезвъздушат. Първота палене сутрин ми е малко странно с претрисане, пали от четвърт оборот, но като запали 5-10 секунди има едно леко претрисане. Някой има ли идея къде може да отива антифриза и после да се връща? Мислех си за гарнитура на главата и да вкарва компресия във водата и да разширява маркучите, но от няколко места ми казаха, че са нормално твърди.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm T.I.
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD

  • #2
    Обърни внимание, дали излиза бял пушек от ауспуха. В капачката на разширителния съд има предпазен клапан, който отваря при около 1 bar и поради това, и да надува, никога няма да са твърди маркучите.
    Следва да се направи тест с реагент на изгорели газове в охладителната система.

    На термометъра на таблото изобщо не му вярвай. Реалната температура се гледа на диагностика.

    135 гр. отчетени на уреда, макар и за кратко време е нещо силно притеснително.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от iveliniliev Покажи съобщение
      Здравейте, колеги!
      Колата е 159 2.4 мотор.
      Нещо странно се случва, при запален двигател казанчето почти остава без течност, но колата не загрява, винаги е на 90 градуса.
      Като изгася колата и отворя капачката течноста се връща отново в казанчето, но ако не я отворя, казанчето си стои празно. Ходих в няколко сервиза и ми казаха, че твърдоста на маркучите била нормална, в единия ми смениха тармостата, защото преди това както си карах и за секунда стрелката на температурата ми заби 135 градуса и после пак падна на 90. В понеделник ще я вкарвам в друг сервиз за преглед за течове, защото на няколко дни доливам по 100г. и ми казаха,че може да имам въздух в системата и ще я обезвъздушат. Първота палене сутрин ми е малко странно с претрисане, пали от четвърт оборот, но като запали 5-10 секунди има едно леко претрисане. Някой има ли идея къде може да отива антифриза и после да се връща? Мислех си за гарнитура на главата и да вкарва компресия във водата и да разширява маркучите, но от няколко места ми казаха, че са нормално твърди.
      А ако си напълниш казанчето когато двигателя е студен, след известно време каране нивото къде е!? Може просто да и трябва течност и нищо повече...

      (при мен преди време с пробит радиатор и липса на литри охладителна течност, температурата пак си заковаваше 90 градуса като в някои моменти за кратко дръпваше доста нагоре и се сваляше пак рязко)

      (водната помпа на това возило с пластмасова перка ли е!? )
      Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 16:29.
      sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

      Comment


      • #4
        Винаги при топъл мотор и отваряне на капачката нивото се качва. Клапана на капачката (ако е читав) отваря на 1.4-1,5Bar(нова е на толкова). Просто досипи антифриз,като за начало,иначе нищо не може да се каже.....при теб явно и въздух има в системата. Така че досипи и обезвъздуши и кажи какво се случва....после ще мислим,защото така е малко относително.

        ПС Аз заради скапан клапан на капачката и губене на съвсем малко количество се вкарах в турски сериал,но поне замерих за газове в антифриза,проверих всички маркучи и снадки....че опасенията нали се сещаш за какво бяха

        Тука можеш да хвърлиш едно око,какво сме си приказвали и правили...

        http://clubalfaromeo.com/forum/showt...E8%F4%F0%E8%E7
        Last edited by undy; d.m.y г., 22:33.
        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от alfa racer GTA
          Принципно точно "на дъното" на разширителна съд е максимума.Трябва да се вижда с просто око течността като разклатиш колата/казанчето.

          Най-лесно е да светнеш вътре с фенерче/телефон.
          Дано не я държиш на тоя "максимум", защото минимума е половин литър по-нагоре.


          Comment


          • #6
            Така да Но да не стане объркване, защото реално под дъно се подразбира долу, където е хванат маркуча, както се случва при колегата, който е пуснал темата.


            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от alfa racer GTA
              Принципно точно "на дъното" на разширителна съд е максимума.Трябва да се вижда с просто око течността като разклатиш колата/казанчето.

              Най-лесно е да светнеш вътре с фенерче/телефон.

              Това "дръпване" дори за момент не е на добре.Ако колата е скоро купена може да значи, че ти е продадена с проблем по двигателя.

              Ако я имаш отпреди година и повече и сега за първи път прави този проблем може да имаш теч на антифриз. Ако си я "дупил" много и то със скапано долнокачествено масло или старо масло може сам да си си направил проблем.

              2.4 е здрав двигател и си държи на натоварване, но не и с о ижедтвяваните у нас полусинтетики на бардал, мотул, тотал и други бюджетни масла.

              Най-евтинино, бързо и лесно е да направиш тест с лакмус реагент за антифриз в изгорелите газове както казва Екотроник.Струва 15-30лева в сервиз.

              Докато не разберете от какво вдига внезапно температура ви съветвам да не палите и карате, освен до сервиз в същото населено място.

              Ако само моментно е вдигнала 135 градуса, не е проблем, проблем може да е ако тази температура е задържала за няколко минути.

              Как разбрахте че е точно 135 градуса като скалата е 130 от които започват червения сектор?

              Работата е там, че 130-140 е максимума който може да покаже на таблото, а температурата може реално да е 150-170 градуса и нагоре в зависимост от антифриза който е налят.
              Преди пишеше за това как всички проблеми по 159 са вероятно от кофти акумулатор. До колкото помня, се решаваха с нов акумулатор мутлу и лидълско зарядно.
              По едно време изръси, че " боклуците, които въздушният филтър пропусне, отиват в масления филтър".
              А сега четем, че са всички проблеми по 2.4 са всъщност от "полусинтетики на бардал, мотул, тотал и други бюджетни масла".
              С какво масло трябва да се кара 2.4, за да не почне да надува в казанчето, и да не пускаме тема, купувам глава?
              Може би на НАСА?
              1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от iveliniliev Покажи съобщение
                Здравейте, колеги!
                Колата е 159 2.4 мотор.
                Нещо странно се случва, при запален двигател казанчето почти остава без течност, но колата не загрява, винаги е на 90 градуса.
                Като изгася колата и отворя капачката течноста се връща отново в казанчето, но ако не я отворя, казанчето си стои празно. Ходих в няколко сервиза и ми казаха, че твърдоста на маркучите била нормална, в единия ми смениха тармостата, защото преди това както си карах и за секунда стрелката на температурата ми заби 135 градуса и после пак падна на 90. В понеделник ще я вкарвам в друг сервиз за преглед за течове, защото на няколко дни доливам по 100г. и ми казаха,че може да имам въздух в системата и ще я обезвъздушат. Първота палене сутрин ми е малко странно с претрисане, пали от четвърт оборот, но като запали 5-10 секунди има едно леко претрисане. Някой има ли идея къде може да отива антифриза и после да се връща? Мислех си за гарнитура на главата и да вкарва компресия във водата и да разширява маркучите, но от няколко места ми казаха, че са нормално твърди.

                Здравей. Симптомите на твоята кола са ми до болка познати. При мен, малко след като купих колата открих, че губя антифриз. Няколко пъти ми се случи за покаже грешка "fluid radiator.....". Така започна ходенето по мъките. Първо отидох в едит от форумните сервизи, където ходех и преди това с 146-та. Увериха ме, че теч няма, маркучите са ОК и не надува. Проблема обаче продължи и на стотина километра доливах 150-200 грама антифриз. Отидох в друх от форумните сервизи, където я провериха с агент за изхорели газове. Отново ме убедиха, че проблем няма. Колата обаче, продължаваше да губи антифриз. Купувах капачки, за да проверя дали проблема не е от тях. За съжаление не беше. Така в постоянно следене и доливане на охладителна течност, маркучите почнаха видимо да надуват, колата започна все по-сериозно за пуши, на моменти беше като военна димка. Най-накрая, я закарах при Румен и се оказа, че главата е спукана. След ремонта на главата повече проблеми с нивото на антифриза не съм имал. Нормалното ниво на тази кола се оказа един пръст под мярката за мивимум.
                Моя съвет е намери си по сигурен сервиз и я закарай да я проверят. Виждам, че си от Плевен, ако беше от София бих ти препоръчал да я закараш на Румен.
                Ден без бира е загубен ден!

                Ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
                Ex Alfa Romeo 146 1.4 Junior

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Scrapera Покажи съобщение
                  Преди пишеше за това как всички проблеми по 159 са вероятно от кофти акумулатор. До колкото помня, се решаваха с нов акумулатор мутлу и лидълско зарядно.
                  По едно време изръси, че " боклуците, които въздушният филтър пропусне, отиват в масления филтър".
                  А сега четем, че са всички проблеми по 2.4 са всъщност от "полусинтетики на бардал, мотул, тотал и други бюджетни масла".
                  С какво масло трябва да се кара 2.4, за да не почне да надува в казанчето, и да не пускаме тема, купувам глава?
                  Може би на НАСА?
                  Ха, ха. Много точно си обобщил.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #10
                    Здравейте, колеги!
                    Включвам се с малко ъпдейт...
                    След сменен термостат и по неволя сменен радиатор, защото ми изби клапана на климатика и го спука, нещата се подобриха. Нивото на антифриза в казанчето не мърдаше, колата не загряваше, маркучите бяха нормално твърди, даже от Плевен пътувах до Бургас и обратно и нищо...
                    Преди два дни пак тръгнах напът, но този път колата взе да загравя и най-после, след всичките сервизи, в които бях, и всеки ми казваше- "Карай нищо и няма на колата", се оказа, че главата ми е спукана само на 4 места
                    Та въпреки големия ремонт, който ще правя някак си ми олекна
                    На ниски обороти нямало признаци за тази повреда, а само когато е във високи обороти...
                    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm T.I.
                    Alfa Romeo 147 1.9 JTD

                    Comment


                    • #11
                      Подкрепям мнението на колегата - при мен беше абсолютно същия случай с постоянното губене на антифриз, като накрая приключих с пукната глава, заварявана още отпреди това, което съответно водеше със себе си един куп други проблеми, като и аз също носех димна завеса зад себе си. Отиди да ти измерят компресия и се ориентирай, защото аз така поправях и дюзите предварително, като накрая просто премериха компресията и се видя, че на един от цилиндрите нямам никаква, а на друг пък беше също доста ниска, като на бензинова кола. Сутрин и аз палех с претрисане и с игра на мотора, неравномерно чукане и винаги бял пушек сутрин при палене, минаващ после в черен заради неизгорена нафта. Понякога не палеше от първия път сутрин, чак от втория или третия, но винаги с мъка.
                      Първоначално публикувано от Ramsezsh Покажи съобщение
                      Здравей. Симптомите на твоята кола са ми до болка познати. При мен, малко след като купих колата открих, че губя антифриз. Няколко пъти ми се случи за покаже грешка "fluid radiator.....". Така започна ходенето по мъките. Първо отидох в едит от форумните сервизи, където ходех и преди това с 146-та. Увериха ме, че теч няма, маркучите са ОК и не надува. Проблема обаче продължи и на стотина километра доливах 150-200 грама антифриз. Отидох в друх от форумните сервизи, където я провериха с агент за изхорели газове. Отново ме убедиха, че проблем няма. Колата обаче, продължаваше да губи антифриз. Купувах капачки, за да проверя дали проблема не е от тях. За съжаление не беше. Така в постоянно следене и доливане на охладителна течност, маркучите почнаха видимо да надуват, колата започна все по-сериозно за пуши, на моменти беше като военна димка. Най-накрая, я закарах при Румен и се оказа, че главата е спукана. След ремонта на главата повече проблеми с нивото на антифриза не съм имал. Нормалното ниво на тази кола се оказа един пръст под мярката за мивимум.
                      Моя съвет е намери си по сигурен сервиз и я закарай да я проверят. Виждам, че си от Плевен, ако беше от София бих ти препоръчал да я закараш на Румен.
                      Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 150HP 2007 - Il treno veloce.

                      Comment

                      Working...
                      X